Як допомогти учням після канікул увійти в навчальний процес?
Як допомогти учням після канікул увійти в навчальний процес?
Після тривалого відпочинку завжди складно входити в “робочу колію”.
Як допомогти учням налаштуватись на ефективний навчальний процес — розбиралось видання Освіта 24.
Порада № 1: Не повторювати одразу попередню програму
Найпоширеніша помилка учителів — одразу починати давати навчальний матеріал. Проте психологи та неврологи радять застосовувати неформальний підхід. Адже дітей в першу чергу цікавить, як їх однокласники провели канікули. Тому варто дати учням час на спілкування між собою, щоб вони могли поділитися враженнями від відпочинку.
Порада № 2: Особиста зацікавленість вчителя
Учням важливо поділитися враженнями не тільки з однолітками, але й з авторитетними дорослими. Це гарна нагода для педагога підвищити рівень довіри та відновити контакт з учнями.
Вчитель може проявляти особисту зацікавленість, запитуючи дітей: "Як це було?", "Які емоції ти відчував(-ла)?", "Що тобі найбільше сподобалось?".
Порада № 3: Жодних творів про канікули
Розповідь про канікули не має бути формальною частиною навчального процесу, а тим паче не може бути оціненою вчителем.
Найкраще, зазначають психологи, обговорити канікули неформально. А от твори на тему "Як я зустрів Новий рік" тільки завадять учням налаштуватись на навчальний процес.
Порада № 4: Більше ігор, менше оцінок
На початку семестру не можна навантажувати учнів усім й відразу. У програмі уроків варто продумати кілька цікавих ігор, які допоможуть дітям час від часу відволікатися від конкретних завдань.
Важливими аспектами є також не надто жорстке оцінювання та менша, ніж зазвичай, вимогливість вчителя. Це забезпечить м’який перехід від безтурботності під час канікул до серйозності в навчальному процесі.
Порада № 5: Знання з предмета на практиці
Дітям необхідно нагадати, яке є практичне застосування знань з певного предмету. Це допоможе учням сконцентруватися й зацікавити навчальним процесом. На уроках фізики, наприклад, можна розповісти, яким чином мерехтять гірлянди, а на уроках біології – чому ялинка з часом висихає.
Порада № 6: Короткотермінові цілі та пауза в монолозі вчителя
Нехай діти самі визначать короткотермінові цілі. Наприклад, покращити оцінку з конкретного предмету або прочитати певну книгу. Обравши мету самостійно — учень швидше звикне до навчального процесу.
Ще однією порадою для покращення концентрації учнів є короткотривала тиша посеред вчительського монологу. Перед тим, як сказати щось важливе, на мить затамуйте подих та зробіть невелику паузу. Це приверне увагу учнів та дозволить їм краще запам’ятати сказане.