A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа
"Центр професійного розвитку
педагогічних працівників"
Дубенської міської ради

Дистанційне навчання 2021 починається. Оновлені рекомендації. Корисні матеріали, збірники та сайти

Дата: 15.03.2021 08:26
Кількість переглядів: 700

Фото без опису

Дистанційне навчання на сьогодні є однією з передових форм організації навчального процесу. Однак не слід чекати, що закордонні доктори та професори приїдуть в Україну впроваджувати передовий досвід. Це повинні робити українські вчителі й почати слід з простого: слід відмовитись від старих методів роботи у вигляді писаних від руки конспектів уроків. Конспекти повинні, як і прийнято в усьому світі, бути в електронному вигляді, й тоді їх легко можна буде застосувати для створення дистанційного курсу, підручника чи інших необхідних матеріалів. Треба не тільки обговорювати передові форми організації навчання -  пора робити перший крок для їх активного впровадження.

З метою неперервності освітнього процесу в школі І ступеня на період карантинних заходів, враховуючи вікові та індивідуальні психологічні особливості учнів початкових класів в умовах дистанційного навчання, рекомендуємо запроваджувати елементи дистанційного навчання з метою організації самостійної роботи учнів/учениць шляхом застосування технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів онлайнзв’язку, освітніх онлайн платформ, інтернет-ресурсів.

У справі дистанційного навчання справжніми союзниками вчителів стали батьки, які доклали зусиль, щоб устислі терміни забезпечити дітей потрібними гаджетами, підтримують школярів уцьому незвичному освітньому процесі. 

Як враховуються особливості різних предметів, яким чином зазначається режим роботи? Можливо, це зазначається в розкладі, або журналі, чи створюються рекомендації до виконання освітньої програми. Чи має вчитель, який створив дистанційний курс з власними відеоуроками, практичними роботами, в час своїх занять бути присутнім на платформі 50% часу? Яким чином оцінювати кількість часу, якщо вчителі закладу працюють на дистанційній платформі, де всі активності розписано по часу (інтерактивна відеолекція, завдання, тестування тощо).

У початковій школі дистанційне навчання проходить у контексті вчитель – учень – батьки– вчитель. Доцільним є використання такої технології навчання при карантині, відсутності дитини на уроці, поясненні важких для засвоєння учнями тем. Та, особливо, для тих, хто за станом здоров’я навчається індивідуально, а дистанційне навчання для них дає змогу якісно задовольнити власні потреби у здобутті освіти. Навчальний матеріал, який підлягає впровадженню в інформаційне середовище, повинен бути підготовленим заздалегідь. Він може бути представлений у файлах, розроблених у сторонніх програмних додатках.

Головним складником дистанційного курсу є дистанційний або електронний урок. Це колективна форма навчання, якій властиві постійний склад учнів, певні рамки занять, жорстка регламентація навчальної роботи над одним і тим же для всіх навчальним матеріалом. За структурою та змістом він повністю відповідає традиційному урокові й залежить від вибору вчителя. Такий урок проводиться в певних часових рамках, при яких вчитель керує індивідуальною і груповою діяльністю учнів з метою засвоєння учнем основ вивченого матеріалу, виховання і розвитку творчих здібностей.

Організовуючи дистанційне навчання для школярів початкової школи, варто пам’ятати, що форма, обсяг, структура, зміст завдань учитель пропонує на власний розсуд.

 

Пропонуючи завдання для опрацювання, потрібно вказувати порядковий номер сторінки, вправи чи завдання, конкретизувати характер та спосіб його виконання, а також надати учням чіткий інструктаж щодо виконання завдання (прокоментувати виконання завдання в усній, письмовій чи формі відеозвернення).

Залежно від типу пізнавальної активності учнів потрібно підготувати різні за характером завдання: репродуктивні, пізнавально-пошукові, творчі, пізнавально-практичні.

Поточне оцінювання варто здійснювати під час щоденної навчальної діяльності учнів, що дає можливість учителю виявляти, як відбувається процес опановування знань, умінь, навичок, які зустрічаються труднощі. Відповідно до одержаних результатів учитель вносить певні корективи у процес навчання. Основною функцією такого оцінювання є забезпечення зворотного зв'язку.

Рекомендуємо створити Вайбер/Телеграм/Фейсбук групу (можна спробувати й Вайбер Спільноту, де вони не будуть бачити телефони одне одного, якщо вже не спілкуються. Це досить безпечно. Важливо просто правильно обрати інструменти та формати взаємодії та спільної роботи.

Під час дистанційного навчання можна скористатися електронними версіями підручників. 

Дистанційне навчання передбачає організацію освітнього процесу з використанням трансляцій в режимі відеоконференцій, навчальних та виховних заходів, відвідування онлайнбібліотек, музеїв. Навчання дистанційно в 1-4 класах – зручний індивідуальний графік, своя швидкість сприйняття, підвищення інтересу дитини до знань за допомогою навчальних мультфільмів та комп'ютерних ігор, вивчення англійської з носіями. Особливістю навчання молодших школярів без стресів, незалежно від місця перебування, є необхідність додавання в навчальну діяльність ігор (дидактичних, предметних, розвивальних).

Пропонуємо перелік онлайн платформ для організації дистанційного навчання учнів початкової школи:

Вчи.ua – це міжнародна онлайн платформа, де учні початкової школи всієї України вивчають математику в інтерактивній формі.

URL: https://vchy.com.ua/

Дистанційні відео-уроки для кожного класу:

Освітній портал

https://urokok.com.ua

Чудо-юдо – безкоштовний сервіс для дітей молодшого шкільного віку, який надає у вільне користування безліч матеріалів для завантаження, в тому числі й авторські розробки викладачів за різними напрямками.

https://chudo-udo.com/ot-4-do-6-let

EdEra – безкоштовний освітній проєкт, який ставить за мету зробити освіту якісною і

доступною. У рамках курсів пропонуються інтерактивні лекції, конспекти. У кінці здається

іспит. Для використання матеріалів ресурсу потрібно зареєструватися.

URL: https://www.ed-era.com/courses/

Duolingo – допоможе вивчити англійську мову. Навчання проходить в ігровій формі й безкоштовно.

URL:https://uk.duolingo.com/

BrainBasketFoundation – допоможе опанувати програмування за допомогою візуальних матеріалів. Діти можуть навчитися створювати ігри, анімацію та багато іншого. Користування ресурсом безкоштовне.

URL:https://brainbasket.org/ru/besplatnyie-uroki-scratch/

TheMetropolitanMuseumofArt – Youtube-канал, матеріали якого допоможуть зануритися у світ мистецтва.

URL:https://www.youtube.com/user/metmuseum

Google Клас (GoogleClassroom) – це безкоштовний сервіс для навчальних закладів і користувачів з особистими обліковими записами Google. Він економить педагогам час, спрощує організацію навчального процесу та спілкування з учнями. Учителі можуть додавати учнів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин. Учителі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а учні – ділитися одне з одним ресурсами та відповідати на питання.

КАХУТ (Kahoot) – платформа для створення вікторин, тестів, дидактичних ігор. Сервіс можна використовувати для виконання завдань на будь-якому пристрої, що має доступ до Інтернету – смартфон, планшет, а вчитель може поставити бали за правильність та швидкість виконання.

СlassDojo — це простий інструмент для оцінки роботи класу в режимі реального часу. Ідея сервісу полягає в тому, щоб допомогти учителям швидко і просто оцінити самостійну роботу учнів, рівень їх дисциплінованості.

Classtime – це помічник учителя для онлайн-тестування і простеження прогресу всього класу в реальному часі.

LearningApps.org – сервіс для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створити загальнодоступну бібліотеку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вони називаються Вправами) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії.

НОВА ШКОЛА – цікавіше за підручник – мультимедійні уроки, відібрані у зручній колекції відповідно до шкільних програм з кращих освітніх YouTube-каналів.

Щоденник.ua – шкільна освітня мережа – учителі задають домашні завдання,

прикріпляють необхідні файли, відстежують статус виконання. Учні отримують завдання і відправляють у відповідь файли з результатами.

http://company.shodennik.ua/benefits/education/

Для самостійного опрацювання учням 4 класів закладів загальної середньої освіти можна також пропонувати завдання для підготовки до ДПА: https://dpa.in.ua/dpa-2020-4-

klas/https://www.youtube.com/watch?v=0lGeQnjKAts&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=JKZxjm_bxcs&feature=share

Використання платформ дистанційного навчання портал учителів початкових класів «Урок», Вчитель вчителю, учням та батькам

сайт osvita.ua – розробки уроків

Дистанційні відео-уроки для кожного класу:

Освітній портал

https://urokok.com.ua

https://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/

сайт для розумних батьків

https://childdevelop.com.ua/

освітня платформа «МійКлас»

http://miyklas.com.ua

Сервіси для вчителів:

Формувальне оцінювання: https://www.youtube.com/watch?v=rN_7w3Sd3Eg

Формувальне оцінювання: https://www.youtube.com/watch?v=0YcO7KNKrwc

Формувальне оцінювання навчальних досягнень молодших школярів :

https://www.youtube.com/watch?v=x-ToQQFy3NI

Презентації до уроків — https://gdz4you.com

Лепбук. Онлайн-курс для вчителів початкової школи. І.Большакова

https://www.youtube.com/watch?v=xRRqIOk0vXg

Сторітеллінг. Онлайн-курс для вчителів початкової школи І.Большакова

https://www.youtube.com/watch?v=2aYHz1U19U8

М.Пристинська Щоденні 5 https://www.youtube.com/watch?v=Pc-gqUlsiR8

М.Пристинська Щоденні 3 https://www.youtube.com/watch?v=VClAoATHANI

М.Пристинська Математика

https://www.youtube.com/watch?v=Pc-gqUlsiR8

Цікава наука на каналі YouTub

https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ

Весела абетка – дитяча сторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки,

приказки, скоромовки, загадки, лічилки.

http://abetka.ukrlife.org/

Казкар – дитячий сайт для читання слухання улюблених казок.

http://kazkar.info/

Ютуб канал «ПЛЮСПЛЮС»

https://www.youtube.com/user/plusplustv/videos

Книга-мандрівка. Україна

https://www.youtube.com/channel/UCHq5vXBXgKpU0_Nxl8pDKyw/videos

Джміль – журнал для дітей віком від 4 до 104 років, їхніх батьків і педагогів

https://jmil.com.ua/2020-1

Завдання для пілотних класів

https://svitdovkola.org/pilot/3

Розвиток дитини - сайт для розумних батьків

https://childdevelop.com.ua/

Онлайн-ресурси для компетентнісного навчання учнів початкових класів з предмета «Я

досліджую світ»

https://www.youtube.com/channel/UCY_LWkira26QFu1oFDqfXSA/videos

Ведення читацького щоденника, створення власного лепбука, книжки

https://uk.etcetera.media/lepbuk-yak-zrobiti-svoyimi-rukami-i-de-skachati-shabloni.html

Цікаві українські освітні канали

Цікава наука на каналі YouTube

https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ

Онлайн тести, завдання з інтерактивного навчання для учнів, батьків, вчителів –

сайт шкільної та дошкільної освіти Learning.ua https://learning.ua/

Вправи для покращення письма

https://vseosvita.ua/news/dytyna-pohano-pyshe-proponuiemo-vpravy-dlia-aktyvizatsiimozkovoi-diialnosti-6719.html?rl=600846


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень