Діалогічна основа формувального оцінювання. Оцінювання без знецінювання.
Новий державний стандарт освіти вимагає від вчителя формувати життєві компетенції учня, які в майбутньому зроблять дитину успішною, конкурентноспроможною, з високим професіоналізмом, адаптованою до сучасних умов життя, з навичками самореалізації.
А досягнути таких результатів можна лише змінивши культуру навчання. Варто погодитись з міркуванням авторки посібників із формувального оцінювання Маріки Толволи із Гельсінського університету: «Якщо спосіб оцінювання наших учнів не зміниться, культура навчання не зміниться також». На часі запити педагогів зосередженні на формувальному оцінюванні, адже всі вони знаходяться в очікувані впровадження НУШ у 5 класах, а формувальне оцінювання – один із ціннісних орієнтирів НУШ.
Основні питання, які ставлять собі вчителі в процесі оцінювання: Що ми оцінюємо? Для чого ? Коли? Як?
Саме на ці питання отримали відповіді вчителі Дубенського ліцею №6 під час зустрічі з консультантами Центру Світланою ПЕРЕЦЬ та Ольгою СОБЧУК 25 січня 2022 року. Консультативні практикуми відбулися з педагогами двох напрямків: природничо-математичного та суспільно-гуманітарного. Педагоги познайомилися з метою такого оцінювання, його особливостями і техніками які можна ефективно застосовувати на різних предметах у 5-9 класах.